شاركوا في مهمّتنا،
بل قودوها

قدّم/ ي دعمك!
فیلم‌های جهانی با نقش آفرینی بازیگران عرب

فیلم‌های جهانی با نقش آفرینی بازیگران عرب

انضمّ/ ي إلى مجتمع "قرّائنا/ قارئاتنا الدائمين/ ات”.

هدفنا الاستماع إلى الكل، لكن هذه الميزة محجوزة لمجتمع "قرّائنا/ قارئاتنا الدائمين/ ات"! تفاعل/ي مع مجتمع يشبهك في اهتماماتك وتطلعاتك وفيه أشخاص يشاركونك قيمك.

إلى النقاش!

فارسی

الجمعة 23 يوليو 202110:34 ص

بازیگران عرب همچون عمر شریف، نادین لبکی، تونی شلهوب و... در برخی از شگفت‌انگیزترین فیلم‌های هالیوود نقش‌آفرینی کرده‌اند. ما برجسته‌ترین این فیلم‌ها را برای شما انتخاب کرده و تماشای آنها را به شما پیشنهاد می‌كنيم:

Lucy - 2014

عمرو واکد، بازیگر مصری، برجسته‌ترین نقش خود در سینمای جهان را در فیلم Lucy ایفاء کرده است. در این فیلم به کارگردانی لوک بسون و بازیگری اسکارلت جوهانسون و مورگان فریمن، واکد نقش بازرس پیر دل ریو را بازی می‌کند.

Lucy فیلمی علمی‌-تخیلی و اکشن است. فیلم حول داستان زنی می‌چرخد که درگیر یک توافق مبهم است، اما زمانی که با دستیابی به قدرت‌های خارق‌العاده تبدیل به یک جنگجوی خشن و پیشرفته‌ی خارج از منطق انسانی می‌شود، همه چیز تغییر می‌کند.

واکد در تعدادی از فیلم‌های بین‌المللی دیگری از جمله سرایت (Contagion)، پدر و بیگانه (The Father and The Foreigner) و صید ماهی آزاد در یمن (Salmon Fishing In The Yemen) بازی کرده است.

Rio, I Love You – 2014

نادین لبکی، بازیگر و کارگردان لبنانی، در فیلم کوتاهی به کارگردانی خودش به نام معجزه (The Miracle) بازی کرده است. این فیلم بخشی از یک مجموعه‌فیلم کوتاه به نام Rio, I Love You (ریو، دوستت دارم) است.

شریف در فیلم لارنس عربستان نقش شریف علی، رهبر یکی از قبایل عرب در صحرای مصر را بازی می‌کند که علی‌رغم شروع بد رابطه‌اش با لارنس، در ادامه یکی از مهمترین متحدان وی می‌شود

فیلم ریو، دوستت دارم بخشی از مجموعه‌فیلم شهرهای عشق (Cities of Love) است که دو قسمت دیگر آن با نام‌های نیویورک، دوستت دارم و پاریس، دوستت دارم ساخته شده و قرار است قسمت اورشلیم، دوستت دارم نیز ساخته شود. موضوع فیلم ریو، دوستت دارم عشق در شهر ریودوژانیرو است و در آن تعدادی داستان عاشقانه به‌هم پیوند می‌خورند. این فیلم شامل ده اپیزود است و هر اپیزود نویسنده و کارگردان جداگانه دارد.

Syriana - 2005

ندیم سوالحی، بازیگر اردنی، در فیلم ژئوپلیتیک سیریانا در نقش امیر حمد السباعی ظاهر می‌شود که باید جانشین خود را از میان پسر بزرگترش ناصر و پسر کوچکترش مشعل انتخاب کند. این فیلم با بازی جرج کلونی چهار داستان موازی را روایت می‌کند:

داستان اول ماجرای مأمور سیا، باب بارنز، با بازی جرج کلونی است. این مأمور سیا با اینکه تجربه‌ی زیادی در خاومیانه دارد، در انجام عملیات فروش موشک در لبنان موفق نمی‌شود. به‌دنبال این ماجرا، سیا کنارش می‌گذارد و او مجبور می‌شود به تنهایی راهی برای خروج از منطقه پیدا کند. داستان دوم ماجرای وکیلی به نام بنت هالیدی با بازی جفری رایت است‍ که در عملیات ادغام دو شرکت نفتی آمریکایی نقش دارد.

داستان سوم ماجرای همکاری تحلیل‌گر مسائل انرژی، براین ودمن، با بازی مت دایمون، با ناصر، پسر بزرگ حمد السباعی، یکی از امرای امارات متحده عربی، است. چهارمین روایت و درام اجتماعی این فیلم نیز مربوط به زندگی وسیم خان، کارگر پاکستانی اخراجی یک شرکت نفتی است که نقشش را مظهر منیر ایفا می‌کند. در این فیلم عمر واکد، بازیگر جوان مصری هم بازی می‌کند.

Kingdom of Heaven - 2005

غسان مسعود، بازیگر سوری، در فیلم تاریخی پادشاه بهشت نقش صلاح‌الدین ایوبی را بازی می‌کند. این فیلم داستان بالیانِ ایبلین با بازی اورلاندو بلوم است که در طول جنگ‌های صلیبی در قرن دوازدهم به اورشلیم سفر می‌کند؛ در آنجا عاشق شده و به‌همراه پدرش، مدافع اصلی شهر در برابر مهاجمان می‌شود.

Life or Something Like It - 2002

تونی شلهوب، بازیگر لبنانی‌الاصل، در تعدادی از کارهای تلویزیونی برجسته بازی کرده است که مهمترین آنها سریال Monk است. اما در سینما زیباترین نقش او جک پیشگو در فیلم زندگی یا چیزی شبیه به آن است. این فیلم داستان لانی کریگان با بازی آنجلینا جولی است. جولی در این فیلم خبرنگار است و با جک که ادعا می‌کند آینده را می‌بیند، گفت‌وگو می‌کند. جک به او می‌گوید که به‌زودی خواهد مرد و باید زندگی سطحی خود را تغییر دهد. این فیلم یک کمدی با چاشنی درام است.

The Spy Who Loved Me - 1977

جیمز باند را همه میشناسیم. در دهمین قسمت از مجموعه‌فیلم‌های این جاسوس مشهور، ندیم سوالحی، بازیگر اردنی، نقش «عزیز فکش» را بازی می‌کند که تاجری مصری در بازار سیاه است و به باند در مأموریتش کمک می‌کند.

غسان مسعود، بازیگر سوری، در فیلم تاریخی پادشاه بهشت نقش صلاح‌الدین ایوبی را بازی می‌کند

در فیلم «جاسوسی که مرا دوست داشت»، جیمز باند با بازی راجر مور با کمک مأمور KGB (سازمان اطلاعات روسیه) به نام باربارا باش که معشوقش توسط باند کشته شده است، ماجرای سرقت زیردریایی‌هایی با کلاهک‌های هسته‌ای انگلیس و روسیه را پیگیری می‌کند.

Lawrence of Arabia – 1962

مهمترین بازیگر عربی که در فیلم‌های بین‌المللی ظاهر شده عمر شریف، بازیگر فقید مصری، است. شریف تعدادی از نقش‌های مهم را در بهترین فیلم‌های بین‌المللی ایفا کرده است از جمله دکتر ژیواگو، جنگجوی سیزدهم، دختر خنده‌دار و چندین فیلم دیگر.


شریف در فیلم لارنس عربستان نقش شریف علی، رهبر یکی از قبایل عرب در صحرای مصر را بازی می‌کند که علی‌رغم شروع بد رابطه‌اش با لارنس، در ادامه یکی از مهمترین متحدان وی می‌شود. این فیلم داستان تی.ئی. لارنس، افسر دون‌پایه‌ی ارتش بریتانیا را دنبال می‌کند. لارنس با بازی پیتر اوتول که برای پیگیری شورش عرب ها علیه ترک‌ها در جنگ جهانی اول به بیابان‌های مصر اعزام می‌شود، درنهایت با همراهی شریف علی، رهبری یک لشکر علیه ترک‌ها را بر عهده می‌گیرد.

لارنس عربستان یکی از مهمترین فیلم‌های سینمای جهان است و دو بار در لیست ده فیلم برتر انستیتوی فیلم آمریکا قرار گرفته است.


رصيف22 منظمة غير ربحية. الأموال التي نجمعها من ناس رصيف، والتمويل المؤسسي، يذهبان مباشرةً إلى دعم عملنا الصحافي. نحن لا نحصل على تمويل من الشركات الكبرى، أو تمويل سياسي، ولا ننشر محتوى مدفوعاً.

لدعم صحافتنا المعنية بالشأن العام أولاً، ولتبقى صفحاتنا متاحةً لكل القرّاء، انقر هنا.

WhatsApp Channel WhatsApp Channel
Website by WhiteBeard